Джорджо Армани е роден е на 11 юли 1934 година в Пиаченца, Италия.
Преди да постъпи в армията учи за известно време медицина. След като се уволнява от казармата, става аранжьор: украсява витрините на веригата магазини “Ла Ринасченте” между 1954 и 1960 години. Следващите десет години работи за Нино Черути. В периода 1970 – 1975 година изготвя дизайнерски проекти за “Емануел Унгаро” и “Ерменеджилдо Дзеня”.
През 1974 година заедно със Серджо Галеоти създават и първата си модна къща, специализирана в изработката и продажбата на модерни мъжки облекла. Партньорството им продължава до смъртта на Галеоти през 1985 година.Джорджо Армани създава своята дамска линия през 1975 г.
От 1981 година той лансира спортните линии “Емпорио Армани” и “Армани джинс”, а през 1987 година измисля ценово достъпна дамска версия “Mani”. Днес Армани притежава над две хиляди бутика в различни страни по света с годишни продажби, които надхвърлят един милиард щатски долара. Само за 1999 година печалбата му е 135 милиона щатски долара. Списание ”Форбс” го определя през 2000 година като най-успелият моден дизайнер в света.
За 2002 година състоянието му се изчислява на 1,7 милиарда щатски долари, което означава че е шести по богатство в Италия и на 236-място сред най-богатите на планетата. През 2005 година дебютира с колекция висша мода “Prive” в Париж. Армани е носител на приза “Ниймън Маркъс” ( 1979 ), както и на наградата на “Къти Сарк” за 1980,1981, 1984 и 1985 години. “Почетен кавалер на Република Италия” става през 1987 година, а наградата на името на Кристобал Баленсиага получава през 1988 г.
По негов адрес могат да се чуят и прочетат както помпозни суперлативи от рода на “императора на модата”, “краля на модата”, “най-великият моден диктатор”, така и не по-малко ангажиращи определения като “тъжния принц”, “майстор на потиснатата елегантност”, “номер едно в модата”, “големият миланец”, “миланският майстор” и други. Но в какво реално се изразява гениалността на маестрото? Има ли и кои са неговите водещи творчески постулати? С какво Армани е различен от останалите? Има ли основания той да бъде характеризиран като необикновен приемник и продължител на естетиката на Коко Шанел и Ив Сен Лоран? Или пък по-скоро като наследник на друг един велик италианец, повлиял на световното развитие на дизайна, но починал твърде рано – Уолтър Албини?
Nessun commento:
Posta un commento